Memur-Sen’e bağlı Bayındır Memur-Sen’in Genel Başkanı Soner Can Tufanoğlu, “Bayındır, İnşaat, Yol, Yapı, Tapu ve Kadastro hizmet kolunda” yetkili sendika olarak masaya taşıdıkları teklifleri hakkında toplusozlesme.net’e önemli açıklamalarda bulundu.
3. Dönem Toplu Sözleşme süreci, Kamu Görevlileri Sendikaları ve Kamu İşveren Heyetleri arasında başlayan müzakerelerle sürüyor. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı’nda yürütülen müzakereleri Kamu Görevlileri Sendikaları adına 11 hizmet kolunda genel yetkili Konfederasyon olan Memur-Sen yürütüyor.
Memur-Sen’e bağlı Bayındır Memur-Sen’in Genel Başkanı Soner Can Tufanoğlu, “Bayındır, İnşaat, Yol, Yapı, Tapu ve Kadastro hizmet kolunda” yetkili sendika olarak masaya taşıdıkları teklifleri hakkında toplusozlesme.net’e önemli açıklamalarda bulundu.
Hizmet Kolunda Yetkili Sendika olan Bayındır Memur-Sen Genel Merkez Yönetimi olarak, 3. Dönem Toplu Sözleşme Görüşmelerine nasıl hazırlandınız, teklifleriniz nasıl oluştu?
Biz Bayındır, İnşaat, Yol, Yapı, Tapu ve Kadastro hizmet kolundaki yetkili sendika olarak 3. Dönem Toplu Sözleşme Görüşmelerine çok iyi hazırlandık. Genel Merkez Yönetimi olarak Türkiye’nin dört bir yanında bulunan teşkilatımızla birlikte çeşitli zamanlarda yaptığımız toplantılar ile çalışanlarımızın taleplerini dinledik. 3. Dönem Toplu Sözleşme Görüşmeleri öncesi, yönetim olarak düzenlediğimiz 3. Dönem Toplu Sözleşme Çalıştayında daha önceden oluşturduğumuz Toplu Sözleşme Komisyon üyelerimizin, hizmet kolumuza bağlı kurumların taleplerini hazırladıkları dosyaları inceledik ve üzerinde günlerce çalıştık. Bayındır Memur-Sen Genel Merkez Yönetimi olarak temsilciliklerimiz aracılığıyla bizlere ulaşan çalışanlarımızın taleplerini değerlendirdik ve bu talepleri bir üst makama yani Kamu İşveren Heyetine 3. Dönem Toplu Sözleşme Görüşmelerine taşıdık.
3.Dönem Toplu Sözleşme taleplerinizi komisyon görüşmelerinin dördüncü gününde müzakere ettiniz. Çalışma ve Sosyal Bakanlığı’nda gerçekleştirdiniz; Komisyon raporuna yansıyan taleplerinizden, olmazsa olmazlarınızı nelerdir?
Bayındır, İnşaat, Yol, Yapı, Tapu ve Kadastro hizmet kolundaki yetkili sendika olarak 3. Dönem Toplu Sözleşme Görüşmelerinde Kamu İşveren Heyetine yoğun çalışma sonucu üzerinde mutabık kaldığımız toplam 26 maddeden oluşan çalışanlarımızın taleplerini sunduk. Bizim için bu taleplerin her biri hayati öneme sahip. 2016-2017 yıllarını kapsayacak ve milyonlarca çalışanı ilgilendiren bu Toplu sözleşme de hizmet kolumuz olarak elbette olmazsa olmaz diyebileceğimiz maddeler mevcuttur.Komisyon taslağında öne çıkan birçok maddemiz mevcut olup masada tartışılan ve öne çıkan bazı maddeler;Öncelikle AFAD Tazminatı, Fazla Mesai Ücreti, Tapu Kadastro Tazminatı, Koruyucu Giyim Malzemezi, YPK Tavan Ücretleri, Seyyar Görev Tazminatı gibi konular üzerinde değerlendirme yapıldı.
Hizmet kolumuz kapsamında görüşülebilecek tekliflerimizi Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı’nda 06.08.2015 tarihinde Hazine Müsteşarlığı, Maliye Bakanlığı, Devlet Personel Başkanlığı, Kamu kurumlarının yöneticileri başta olmak üzere tarafların bir araya geldiği müzakere sürecinde görüşmelerimizi gerçekleştirdik. Bu uzun süren görüşme sonucunda taraflar olarak bir taslak oluşturuldu. Komisyon taslağında öne çıkan birçok maddemiz mevcut olup masada tartışılan ve öne çıkan bazı maddeler;
*Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü kadrolarında memur ve sözleşmeli personel pozisyonlarında bulunanlardan tapu ve kadastro hizmetlerinde, arazide fiilen çalışanlara ve yapılan işlemlerin tapu tescili ile ilgili işlemlerinde çalışan personellere, döner sermaye bütçesinden ödenmek üzere, fiilen çalıştıkları her gün için 300 gösterge rakamının memur aylık katsayısı ile çarpımı sonucu bulunacak tutarda tapu ve kadastro tazminatı ödenir. Bu ödemeden damga vergisi hariç herhangi bir kesinti yapılmaz.
*Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü merkez ve taşra teşkilatlarında istihdam edilen memurlar ile sözleşmeli personele 2/B çalışmaları, imar uygulamaları, toplulaştırma, yenileme, kentsel dönüşüm, kamulaştırma gibi işlemler ve iş yoğunluğu nedeniyle fazla çalışma yaptırılmasının kararlaştırılması halinde toplam 60 saati geçmemek üzere fiili fazla çalışmalar karşılığında yılı merkezi yönetim bütçe kanununda belirlenen fazla çalışma saat ücretinin 5 katı tutarında, döner sermaye bütçesinden karşılanmak üzere fazla mesai ödenir.
*AFAD Başkanlığın merkez ve taşra teşkilatında görev yapan personele, 14/7/1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa tabi en yüksek devlet memuru aylığının ek gösterge dahil %300’ünü geçmemek üzere, personelin kadro ve görev unvanı, görevinin önem ve güçlüğü gibi hususlar dikkate alınmak suretiyle Maliye Bakanlığının uygun görüşü alınarak Başkanlıkça belirlenecek usul ve esaslara göre her ay afet tazminatı ödenir. Bu tazminat, damga vergisi hariç herhangi bir vergiye tabi tutulmaz.
*İLBANK A.Ş. YPK tavan ücretleri %30 oranında arttırılarak ödenir veya aile yardımı, kontrollük ve sigorta gelirleri ile temettü ödemelerinde YPK tavan sınırı uygulanmaz.
*Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Merkez ve Taşra birimlerinde istihdam edilen Biyolog,Kimyager vb unvanlarda çalışan personeller ile Bakım,onarım ve tadilat işlerinde görevlendirilenlere Asli görevleri gereği memuriyet mahalli dışında ve belirli bir görev bölgesi içinde fiilen gezici olarak görev yapanlara seyyar görev tazminatı ödenir.
*Bu hizmet kolu kapsamında bulunan kurum ve kuruluşların şantiye, atölye, laboratuvar, yer altı ve açık arazi şartlarında görev yapan personeline, hizmetin gereği olarak görev esnasında giyilmesi gereken koruyucu giyim malzemesi verilir. Giyim malzemelerinin standartları ile hangi personele ne kadar süreyle verileceği ve nasıl muhafaza edileceği hususları ile bu malzemelerin kullanımına ilişkin usul ve esaslar kurum ve kuruluşlar ile hizmet kolunda yetkili sendika tarafından birlikte belirlenir.
Taleplerimizin Takipçisiyiz 3. Fazla mesai talebinizi sürekli olarak dillendiriyorsunuz. Hizmet kolunda nasıl bir mağduriyet var? Fazla mesai konusu hizmet kolumuzda büyük bir sıkıntı olarak karşımıza çıkmaktadır. Tapu Müdürlüklerinde çalışan memurlarımız normal mesai saatlerimiz dışında evinde ailesiyle vakit geçirmek yerine mesai bitiminden sonra akşam sekizlere kadar bazen hafta sonu da kurumuna gelip çalışmak zorunda kalıyor. Hizmet kolumuzda bağlı kurumlardan özellikle Tapu Müdürlüklerinde sayacağımız birçok işyerimizde eleman eksikliğimiz bulunmakta olup ne yazık ki! Kurumlar bu eksikliği bizleri fazla çalıştırarak gidermeye bakmaktadır. Buna derhal bir çözüm bulunmalı. Tapu Müdürlüklerinde çalışan memurlarımızın huzur ve iş barışının sağlanması için eleman eksiği giderilerek fazla mesai ücretlerinin ödenmesi lazım. Çalışanların emeği bu kadar ucuz olmamalıdır. Bu durumu kabul etmemiz de mümkün değildir. İşte Masaya Taşınan Maddeler Memur-Sen 11 hizmet kolunda yetkili konfederasyon. Peki sizler Bayındır, İnşaat, Yol, Yapı, Tapu ve Kadastro hizmet kolunda hangi maddeleri Toplu Sözleşme masasına taşıdınız? 2016-2017 yıllarını kapsayacak ve milyonlarca çalışanı ilgilendiren bu Toplu sözleşme de hizmet kolumuz bağlı kurumlarda çalışan memurlarımızın öne çıkan 26 maddelik taleplerini 3. Dönem Toplu Sözleşme Görüşmelerinde dile getirdiğimiz ve Komisyon Görüşmelerinde son şeklini verdiğimiz tekliflerimizi Kamu İşveren Heyetine sunduk. İşte 26 maddeden oluşan 3. Dönem Toplu Sözleşme Taleplerimiz; Tapu Kadastro Tazminatı Madde1- (1) Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü kadrolarında memur ve sözleşmeli personel pozisyonlarında bulunanlardan tapu ve kadastro hizmetlerinde, arazide fiilen çalışanlara ve yapılan işlemlerin tapu tescili ile ilgili işlemlerinde çalışan personellere , döner sermaye bütçesinden ödenmek üzere, fiilen çalıştıkları her gün için 300 gösterge rakamının memur aylık katsayısı ile çarpımı sonucu bulunacak tutarda tapu ve kadastro tazminatı ödenir.Bu ödemeden damga vergisi hariç herhangi bir kesinti yapılmaz. Koruyucu giyim malzemesi Madde2- (1) Bu hizmet kolu kapsamında bulunan kurum ve kuruluşların şantiye, atölye, laboratuvar, yer altı ve açık arazi şartlarında görev yapan personeline, hizmetin gereği olarak görev esnasında giyilmesi gereken koruyucu giyim malzemesi verilir. Giyim malzemelerinin standartları ile hangi personele ne kadar süreyle verileceği ve nasıl muhafaza edileceği hususları ile bu malzemelerin kullanımına ilişkin usul ve esaslar kurum ve kuruluşlar ile hizmet kolunda yetkili sendika tarafından birlikte belirlenir. Koruyucu gıda yardımı Madde3- (1) Bu hizmet kolu kapsamında bulunan kurum ve kuruluşlarda zehirli, gazlı ve radyasyonlu ortamlarda bilfiil çalışan personele, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, Sağlık Bakanlığı ve yetkili sendikanın görüşleri dikkate alınarak kurum ve kuruluşlarca tespit edilen koruyucu gıda maddeleri, iş yerlerinde tüketilmesi kaydıyla gıda yardımı olarak verilir. Gıda yardımının cinsi, miktarı ve hangi görevleri yürütenlere verileceğine ilişkin usul ve esaslar ilgili kurum ve kuruluşlar ile hizmet kolunda yetkili sendika tarafından birlikte belirlenir. Fazla Mesai Ücreti Madde4- (1) Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü merkez ve taşra teşkilatlarında istihdam edilen memurlar ile sözleşmeli personele 2/B çalışmaları, imar uygulamaları, toplulaştırma, yenileme, kentsel dönüşüm, kamulaştırma gibi işlemler ve iş yoğunluğu nedeniyle fazla çalışma yaptırılmasının kararlaştırılması halinde toplam 60 saati geçmemek üzere fiili fazla çalışmalar karşılığında yılı merkezi yönetim bütçe kanununda belirlenen fazla çalışma saat ücretinin 5 katı tutarında, döner sermaye bütçesinden karşılanmak üzere fazla mesai ödenir. Fazla Mesai ÜMadde5 -(1) 5902 sayılı Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun kapsamında yürütülen afet ve acil durum hizmetlerinde, fazla çalışma yapmasına ihtiyaç duyulan Başkanlığın merkez ve taşra teşkilatında görev yapan personele ayda 60 saati geçmemek üzere fiili fazla çalışmaları karşılığında Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanununda belirlenen fazla çalışma saat ücretinin 5 katı tutarında fazla çalışma ücreti ödenir. Fazla Mesai Ücreti Madde 6- (1) Karayolları Genel Müdürlüğü bünyesinde Şube ve Bakım İşletme Şefliklerinde çalışan personellerden yapılan iş gereği Kamu işçisi personellerle birlikte çalışmasına ihtiyaç duyulması halinde fazla çalışma ücreti ödenir. AFADtazminatı Madde7- (1) Başkanlığın merkez ve taşra teşkilatında görev yapan personele, 14/7/1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa tabi en yüksek devlet memuru aylığının ek gösterge dahil %300’ünü geçmemek üzere, personelin kadro ve görev unvanı, görevinin önem ve güçlüğü gibi hususlar dikkate alınmak suretiyle Maliye Bakanlığının uygun görüşü alınarak Başkanlıkça belirlenecek usul ve esaslara göre her ay afet tazminatı ödenir. Bu tazminat, damga vergisi hariç herhangi bir vergiye tabi tutulmaz. Araçlara Kasko Yapılması Madde 8- (1) Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı ve İl Afet ve Acil Durum Müdürlüklerine ait teknik donanımı yüksek ve özel nitelikli araçların kasko sigortası giderleri, bütçeye bu amaçla konulacak olan ilgili tertiplerinden karşılanır. Araçlara Kasko Yapılması Madde9- (1) Karayolları Genel Müdürlüğü Merkez ve Taşra Teşkilatına bağlı birimlerde özel nitelikli araçların kasko sigortası giderleri, bütçeye bu amaçla konulacak olan ilgili tertiplerinden karşılanır. YPK TavanÜcretleri Madde10- (1) İLBANK A.Ş. YPK tavan ücretleri %30 oranında arttırılarak ödenir. (2) Banka Personeline ödenecek Aile Yardımı, Kontrollük ve Sigorta Gelirleri ile Temettü ödemelerinde YPK tavan sınırı uygulanmaz. Araç kullananlara ilave ücret Madde11- (1) Karayolları Genel Müdürlüğü kadro ve pozisyonlarında bulunan Bakım ve Trafik Teknik Görevlilerinden bakım ve trafik emniyeti hizmetlerinde aynı zamanda araç kullanarak fiilen yerine getirenlere aylık ilave 150 TL ücret ödenir. Araç kullananlara ilave ücret Madde12- (1) Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı merkez ve taşra teşkilatında çalışan Arama Kurtarma Teknisyenlerinden arama ve kurtarma hizmetini aynı zamanda araç kullanarak fiilen yerine getirenlere aylık ilave 150 TL ücret ödenir. Bakım ve Trafik Teknik Görevlileri Madde13–(1) Karayolları Genel Müdürlüğü kadro ve pozisyonlarında bulunan Bakım ve Trafik Teknik Görevlilerinin atama ve nakilleri ile eğitim durumlarına uygun şartlarda çalışma haklarını engelleyen 2007/42 sayılı genelge yürürlükten kaldırılmıştır. Enformasyon Memurları Madde 14 –(1) 1/9/2015 tarihinden geçerli olmak üzere, 190 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin eki Cetvellerin AFAD bölümünde Genel İdari Hizmetler Sınıfında yer alan "Enformasyon Memuru" kadro unvanıyla görev yapan ve öğrenim şartlarını taşıyan personellerin Teknik Hizmetler Sınıfına geçirilmesine karar verilmiştir. Seyyar Görev Tazminatı Madde 15 –(1) Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Merkez ve Taşra birimlerinde istihdam edilen Biyolog,Kimyager vb unvanlarda çalışan personeller ile Bakım,onarım ve tadilat işlerinde görevlendirilenlere Asli görevleri gereği memuriyet mahalli dışında ve belirli bir görev bölgesi içinde fiilen gezici olarak görev yapanlara seyyar görev tazminatı ödenir. Seyyar GörevTazminatı Madde16 -(1) Karayolları Genel Müdürlüğü bünyesinde Bakım ve İşletme Şefliklerinde istihdam edilen Gişe Sistemleri İzleme Memuru unvanında çalışan personellerden Asli görevleri gereği memuriyet mahalli dışında ve belirli bir görev bölgesi içinde fiilen gezici olarak görev yapanlara seyyar görev tazminatı ödenir. Uzman Kadrolarının İhdası Madde17- (1) Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğünde çalışan personellerden atanmak üzere Tapu müdürlüklerinde tapu uzmanlığı(taşra) ve tapu uzman yardımcılığı(taşra) kadroları ihdas edilir. Fiili Hizmet Süresi Zammı Madde18- (1) Deprem, sel, heyelan, çığ, yangın, kimyasal, biyolojik, radyolojik, ve nükleer kazalar gibi afet ve acil durumlar ile sivil savunma hizmetlerini yürüten Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı merkez ve taşra teşkilatı bünyesinde görev yapan personelin, görevlerini ifa ederken maruz kaldıkları risk ve tehlikeler nedeniyle prim ödeme gün sayılarına her 360 gün için 90 gün fiili hizmet süresi zammı olarak eklenir. GAP İdaresi Personeli Nakil Yasağı Madde19- (1) Gap Bölge Kalkınma idaresi personellerinin 5 yıllık nakil yasağı uygulamasının kaldırılmasına kararlaştırılmıştır. Arşiv Memurları Madde20- (1) 1/9/2015 tarihinden geçerli olmak üzere, 190 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin eki Cetvellerin Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğüne ait bölümünde Genel İdari Hizmetler Sınıfında yer alan "Arşiv Memuru" kadro unvanıyla görev yapan ve öğrenim şartlarını taşıyan personellerin Teknik Hizmetler Sınıfına geçirilmesine karar verilmiştir. Bekar Lojmanlarında Kalanlar Madde21- (1) Bu hizmet kolunda bulunan kurum ve kuruluşlarda kamu görevlisi kapsamında çalışan personellerden işyerlerindeki yatakhanelerde kalmaları halinde herhangi bir ücret talep edilmez.Ayrıca Bekar Lojmanı bulunmaya işyerlerinde imkanlar ölçüsünde bekar personel, işverenin misafirhanelerinde imkanlar ölçüsünde barındırılır. Yakacak Yardımı Madde22- (1) Bu hizmet kolunda 4688 sayılı kanuna göre çalışan kamu görevlilerine (Sözleşmeliler dahil) kış şartları göz önünde bulundurularak Doğu Anadolu Bölgesinde ikamet eden memura 3 Ton , İç Anadolu ve Doğu Karadeniz bölgelerinde ikamet eden memura 2 ton, Diğer bölgelerde ikamet eden memurlara 1 ton 5000 kalori kömür maliyeti nakdi olarak yakacak yardımı yapılır. Bu Madde kapsamında ödenen yakacak yardımından herhangi bir ad altında kesinti yapılmaz. Kreşlerde Çalışan Öğretmenler Madde23- (1) Bu hizmet kolunda bulunan kurum kreşlerinde 4688 sayılı kanuna göre çalışan kamu görevlilerinden öğrenim şartlarını taşıyan ve fiilen öğretmenlik yapan personellerin Eğitim ve Öğretim Hizmet Sınıfına geçirilmesine karar verilmiştir. Mesleki Sorumluluk Sigortası Madde24- (1) Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü bünyesinde Tapu Müdürlüklerine akitli ya da akitsiz işlem yapan personellere Medeni Kanunun 1007. Maddesinden doğan ve mahkeme kararıyla kusurlu olmadığı anlaşılan personellerin rücu ödemelerinin karşılanması için Sigorta fonu oluşturulur.Döner Sermaye gelirlerinden aktarılacak ve miktarı Maliye Bakanlığı görüşüyle belirlenecek tutarda Tapu Müdürlüklerinde işlem yapan personellere mesleki sorumluluk sigortası yapılır. Lisans Tamamlama Madde25- (1) Bu hizmet kolunda çalışan 4688 sayılı kanuna bağlı kamu görevlileri arasında Teknik bölümlerden ön lisans diploması alanlardan Yükseköğretim Kurulunun belirleyeceği teknik alanlarda lisans tamamlama eğitimi yaptırılır. Bu eğitimler, Yükseköğretim Kurulunun belirleyeceği alanlarda uzaktan eğitim yöntemleri ile verilebilir. Uygulama eğitimleri için Çevre ve Şehircilik Bakanlığı,Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı ve Hizmet kolundaki ilgili Bakanlıklar ile Yükseköğretim Kurulu iş birliği yapar. Bu eğitimlerin usul ve esasları Yükseköğretim Kurulunca belirlenir. Uzman Kadrolarının İhdası Madde26- (1) Çevre ve Şehircilik Bakanlığı merkez ve taşra teşkilatında çalışan personellerden atanmak üzere Kariyer uzmanı ve Kariyer Uzman Yardımcısı kadroları ihdas edilir. HABER İÇİN TIKLANIYIZ
Bu gönderiye henüz kimse yorum yapmadı