KGM'nin kurulduğu günden beri Türkiye'nin kalkınması, gelişmesi, imarı için çok güzel çalışmalar ortaya koyduğuna dikkati çeken Yıldırım, "Şimdiki sloganımız, emniyetle, konforla, daha az yakıt, daha az vakit, daha az nakit harcayarak yollarımızı yapmak. Yakıt, vakit, nakit yollar için önceliğimiz." diye konuştu.
Başlattıkları yeni projelerin, bir önceki projenin rekorunu ortadan kaldıracak nitelikte olduğuna işaret eden Yıldırım, şunları kaydetti:
"Geçen yıla kadar Ovit Tüneli, dünyanın sayılı, Türkiye'nin en uzun karayolu tüneliydi. Yakında başlayacağımız ve Ovit'in pabucunu dama atacak Zigana Tüneli de Türkiye'nin en uzun karayolu tüneli olacak. Dünyada ekonomik krizin devam ettiği bu yıllarda Türkiye'ye dünyanın en büyük havalimanını yapıyoruz. Dünyanın ilklerine sahip köprülerini yapıyoruz. Yavuz Sultan Selim Köprüsü asma köprüler arasında genişliği en fazla, kuleleri en yüksek, bu kadar uzun açıklığa sahip, üzerinden demiryolu geçen ilk asma köprü. İzmit Köprüsü, İzmir-İstanbul Otoyolu, Avrasya Tüneli, Marmaray, hızlı trenler, otoyollar, bölünmüş yollar ülkemizin geldiği seviyeyi gösteriyor."
Türkiye'nin bugün birçok ülkenin yıllık milli gelirinden daha büyük tek bir projeyi gerçekleştirir hale geldiğini vurgulayan Yıldırım, İstanbul-İzmir Otoyolu'nun, İzmit Körfez Geçiş Köprüsü'nün toplam maliyetinin, Türkiye Cumhuriyeti'nin 1950'deki milli gelirinden fazla olduğunu dile getirdi.
"Bu Ülkeyi Kimse Bölemeyecek"
Yıldırım, Türkiye'nin gücünü ve büyüklüğünü sınamaya kalkanlara uyarıda bulunarak, "Bu ülkeyi asla ve asla kimse bölemeyecek, kimse bu ülkenin kardeşliğine zarar veremeyecek. Ecdadımızdan aldığımızdan bu toprakları, tek bir karışına zarar gelmeden gelecek nesillere devretme sorumluluğumuz var." ifadelerini kullandı.
Halil Rıfat Paşa'nın "Gidemediğin yer senin değildir." sözüne atıfta bulunan Yıldırım, karayolları teşkilatından eldeki kısıtlı imkanları, öncelikleri dikkate alarak kullanmalarını, yeni işlere şantiye açmadan önce başlanılan işleri tamamlamalarını istedi.
Yıldırım, 2016'da sadece yol yapımına değil yol güvenliğine de önem verilmesi gerektiğini belirterek, "Biz, insanı yaşat ki devlet yaşasın felsefesine göre hareket eden bir Hükümetiz. İdari ve fiziki her türlü tedbiri hiç gecikmeye mahal vermeden yerine getirmemiz lazım." dedi.
Zor olan coğrafyayı azim, kararlılık ve modern teknolojinin araçlarıyla dize getirdiklerini ifade eden Yıldırım, "Eskiden yol yaparken dağa rastlarsak boynumuzu büker yolumuzu değiştirirdik, vadiye geldiğimizde boyun eğer vadiye iner oradan geçerdik. Şimdi artık dağa bir bakıyoruz, dağ bize bakıyor arkasından delip geçiyoruz. Vadilere boyun eğmiyoruz, köprülerle, viyadüklerle yolumuza devam ediyoruz." ifadesini kullandı.
Karayolları ekibinin, halkın dilinde efsane olan her projeyi gerçeğe dönüştürdüğünü dile getiren Yıldırım, "Halkımızın yeni efsaneler üretmesi lazım çünkü efsane dayanmıyor. Biri bitiyor arkasından biri başlıyor. Kesintisiz 13 yıldır yurdun her köşesinde çalışmalar yapılıyor. Biz burada konuşurken Türkiye'nin her köşesinde yer altında, tünellerde, köprülerde, yol boyunda çalışan binlerce kardeşimiz var. 4 bine yakın noktada Türkiye'nin geleceğini inşa eden binlerce insan var. Onlar bu medeniyet yolculuğunun görünmez kahramanlarıdır." diye konuştu.
"Karayolları Aldığının Fazlasını Ödedi"
Bölünmüş yollarda sadece bir yılda zaman ve yakıttan elde edilen tasarrufun, 16 milyar lirayı aştığını anlatan Yıldırım, karayollarına son 10 yılda, ortalama yıllık 15,5 milyar lira harcandığını, karayollarının aldığının fazlasını ödediğini, daha fazla kaynağa ihtiyacının olduğunu kaydetti.
Yollarının dolaylı getirisinin daha fazla olduğuna dikkati çeken Yıldırım, "Eğer bu yollar yapılmasaydı Türkiye'nin bugünkü halini düşünemiyorum. 9 milyondan araçtan 20 milyon araca erişmişiz. Hareketliliğimiz 2 kat artmış. 53 milyar taşıt-kilometreden 103 milyar taşıt-kilometreye çıkmış. Trafik kazaları yüzde 62 azalmış. Bırakın diğer kazançları, eğer bir insanımızın hayatını kurtarmaya vesile olmuşsa bunun bedeli dünya varlığıyla ölçülmez." dedi.
Akıllı ulaşım, trafik güvenliği ve entegrasyonun çok önemli olduğuna işaret eden Yıldırım, böylece kaynakların daha yerli yerinde kullanılacağını ve ulaşımdaki rekabet gücünün artacağını bildirdi.
Yıldırım, 2016'nın Türkiye'nin mega projelerinin bir kısmının tamamlanıp hayata geçirileceği, meyvelerinin alınacağı bir yıl olacağını belirterek, "Bunların başında Yavuz Sultan Selim Köprüsü geliyor, yollarıyla beraber ağustosta hizmete alacağız. Belki de bu proje, dünyada en hızlı şekilde yapılan projelerin başında geliyor. Diğer yandan İstanbul-İzmir Otoyulu'nun İstanbul-Bursa arası İzmit Köprüsü dahil bu sene açılışını yapacağız. Üçüncü büyük projemiz bu sene meyvesini alacağız, Avrasya Tüneli'dir. Dünyada deniz altından en derinden giden bir tüp geçittir. Bunu da bu sene sonunda hizmete alacağız. Böylece İstanbul Boğazı'nda iki deniz altından üç de asma köprüyle Asya'yı Avrupa'ya 5 kez bağlamış oluyoruz" değerlendirmesinde bulundu.
"Yol Ağımız 66 Bin 543 Kilometre"
Karayolları Genel Müdürü İsmail Kartal ise sorumlulukları altında bugün 2 bin 289 kilometre otoyol, 31 bin 204 kilometre devlet yolu ve 33 bin 50 kilometre il yolu olmak üzere toplam 66 bin 543 kilometrelik yol ağının 43 bin 721 kilometresi sathi kaplama, 19 bin 365 kilometresi bitümlü sıcak karışım kaplama olduğunu ifade etti.
Bu yıl 9 milyar 505 milyon lira sene başı yatırım bütçesiyle son 5 yılın ortalama yatırım ödeneği gerçekleşmeleri dikkate aldığında, yol yapım çalışmaları kapsamında toplam 950 kilometre bölünmüş yol, 875 kilometre tek platformlu yol yapılacağını bildiren Kartal, bin 500 kilometre bitümlü sıcak karışım kaplama (BSK) ile 12 bin 308 kilometre asfalt kaplamanın yapım ve onarımının gerçekleştirileceğini anlattı. Kartal, şunları kaydetti:
"Ayrıca 32 kilometre uzunluğunda 150 köprü yapımı, 156 köprü onarımı ve 15 tarihi köprü restorasyonunun tamamlanmasının yanı sıra toplam uzunluğu 67 kilometre olan 52 tünelin yapımı hedeflenmektedir. Trafik güvenliği çalışmaları kapsamında 130 kaza kara noktası ile 307 sinyalize kavşağın iyileştirilmesi, 31,6 milyon metrekare yatay ve 185 bin metrekare düşey işaretleme ile 3 bin 90 kilometre oto korkuluk yapımı gerçekleştirilecek. Hedeflerimizi belirlerken ve gerçekleşmesi konusunda çalışırken, ulaştırma sektöründe kat edilen mesafeler azim ve kararlılığımızı perçinlemektedir."
Bu gönderiye henüz kimse yorum yapmadı